marți, 29 septembrie 2009

7.6. Cand e senin

- Bine ai venit, dragule. Nu ma saruti? Acum o jumatate de ora am venit si eu de la serviciu. Nu-ti vine sa crezi,dar am facut o groaza, de treburi. De-abia astept sa-ti spun cate mi s-au mai intamplat astazi. Mi se pare ca esti obosit, nu-i asa?

- Da! O sa ma intind putin, sa imprastii tensiunea din mine.

Dar eu te ascult.Chiar ma relaxeaza cate o veste de la tine!

- Pot sa stau langa tine? Dar nu ma strange asa tare, ca uit ce vreau sa spun, il provoaca ea la o noua imbritisare. O stii pe colega aia a mea care a divortat acum doi ani si care m-a spus directorului ca fac prozelitism cand le spuneam copiilor mei, la clasa la care sunt diriginta, despre evenimente din Biblie?

-Imi aduc aminte de ea. E ruda cu directorul meu. Dar stiu ca te-ai purtat frumos cu ea si dupa aceea. Parca o cheama Luciana.

- Exact, continua ea, trecandu-i capul lui sub mana ei. Ei bine, mare minune! A venit si si-a cerut scuze m-a parat directorului si a spus ca o intereseaza pe si ea o Biblie si sa-i arat si ei evenimentele profetice despre care le-am spus elevilor mei din prima carte din Noul Testament, Matei, capitolul 24. Cred ca un te superi ca am invitat-o la noi fara sa te intreb.

- Bine ai facut! Totdeauna ai stiut cum sa construiesti o relatie! o incurajeaza el.

Ea se imbujora de placere si-l stranse mai tare langa ea.

- Stii ca a inceput sa planga cand am invitat-o la mine ca sa-I dau o Biblie? A spus ca nimeni n-a invitat-o si pe ea asa cum am facut eu. Si m-a imbratisat si si-a cerut din nou iertare ca mi-a facut candva raul acela. Ai acum, bomba!

- Fa sa explodeze! o impinse el.

- Sa vezi ce-o sa bubuie! zise ea, ghemuindu-se in el. Luciana mi-a zis ca ea a vazut listele cu cei care vor fi trecuti in somaj. Unchiul ei, adica directorul tau, i-a aratat si listele cu cei care vor ramane si cu cei care vor fi avansati si care vor fi afisate maine.

- Vrei sa spui ca ea stie soarta mea cu o zi inainte? se ridica el pe-o parte, privind-o cu ochii mariti de curiozitate. Mi-a pierit toata oboseala! Vrei sa spui ca de maine as putea sa fiu casnic? intreba el cu putin tremur in voce.

- Crezi ca nu o sa te iubesc la fel? Sa nu-ti faci griji, ca un om ca tine gaseste serviciu oricind! Stiu ce am la casa mea si, chiar daca n-ar fi asa, voi munci ca o leoaica pentru casa, se entuziasma ea.

- Si o sa-ti fac clatite toata ziua, o sa spal, o sa calc, o sa fac mancare si o sa aspir zilnic, zise el resemnat.

- Pardon clatite mai bune ca ale mele n-o sa faci in veci! Daca nu crezi, du-te in bucatarie sa le vezi si sa le gusti.

- Pentru cultura mea generala, stii pe care lista ma gasesc, ca sa stiu daca ma specializez pe activitati administrative?

- Ce nu stie nevasta ta? Dar ce-mi dai daca-ti spun? incepu ea negocierile.

- Depinde de lista! schita el un zambet stramb.Tu stii ca eu sunt rezistent la chestii din astea.Spune-mi doar atat: e o veste bund sau rea? Nu trebuie sa, ma menajezi! Fara ocolisuri!Asta e deviza mea! incerca el un curaj de scena.

- Daca zici ca esti pregatit, atunci afla ca vestea nu e buna!

El se facu fete, fete.

- Deci, de maine,voi fi somer! zise el pierit.

- N-a spus nimeni asta, iubitule! Esti pe lista de avansari. Esti propus ca sef de sectie, spuse ea cu o tristete in glas.

- Chiar asa? Esti o smechera! Asta numegti tu o veste rea? Era sa uit ca voi, femeile, sunteti cu filetul pe invers. Trebuie sa iesim in oras,sa sarbatorim evenimentul,sari el din pat.

- Tocmai, de-asta e o veste rea! S-ar putea sa fie ultima iesire impreuna cu tine! Un sef de sectie va fi totdeauna ocupat si va sta peste program de regula.

- Da, dar cand o sa iesim impreuna, ca trebuie sa iesim, vei fi la brat cu un sef de sectie si toata lumea o sa stie asta! glumi el.

- Pardon, vei fi la brat cu o profesoara de romana si toata lumea va afla asta! spuse ea serios.

Apoi, un ras de soprana si unul de bas s-au impletit intr-un duet pe care nimeni nu-l putea interpreta asa de perfect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu