miercuri, 23 septembrie 2009

7.1. Cand este nor

- Bine ai venit, dragule.Nu ma saruti? Acum o jumatate de ora am venit si eu de la serviciu. Nu-ti vine sa crezi, dar am facut

o groaza de treburi. De-abia astept sa-ti spun cate mi s-au mai intamplat astazi. O stii pe colega aceea mea care a divortat acum

doi ani si care m-a spus directorului ca fac prozelitism pentru ca le-am predat elevilor, unde sunt diriginta, despre creatiune? Ei

bine, astazi ma opreste si...

- Draga, sunt obosit. Vreau sa stau putin linistit si sa inched ochii, ca sa ma mai limpezesc.

- Nu-mi ia nici cinci minute sa-ti spun, ca e foarte important Nu cumva ai avut ceva necazuri la serviciu?

- Nu, raspunse el sec.

- Nu se poate sa nu fi avut vreo neplacere cu vreunul dintre colegi. Simt eu ca sunt pe aproape,nu-i asa?

- Nu, o scurta barbatul.

- Ti-a aprobat seful din orele suplimentare pe care le-ai facut saptamana trecuta, cand ai venit mereu la noul seara? Vorba aia,

e pe uzura ta si pe rabdarea mea.

- Nu stiu inca, spuse el fara chef.

- Bine ca mi-am adus aminte,il asalta ea din nou. Te-ai hotarat cand iti iei concediu,ca sa stiu sa-l programez si eu pe-al meu?

- Inca nu, spuse,intinzandu-se in pat si inchizand ochii.

- Dar ce mai aEtepli? Vrei sa ma duc eu sa vorbesc cu directorul tau? Sau vrei si-ti petreci concediul singur, cum ai mai facut-o acum. trei ani?

La de-astea esti buna, mormai el din pat.

- Vrei sa spui ca de altceva nu sunt buna, decat sa-ti bag bete in roate, nu-i asa?Si eu care i-am facut clatite domnului meu

pand acum si i-am cumparat halva cu cacao,ca dulcele asta ii place lui, si poftim cum ma trateaza dumnealui! Bine, domnule!

Am sa-ti pun in clatite acreala de corcoduse si peste halva praf de scarpinat, ca asta vrei si asta esti!

Usa s-a inchis trosnind.

Dupa doua minute, usa se deschise brusc!

El facu ochii mari, simtind o noua vijelie.

- Doar asta voiam sa stii, spuse ea pe un ton ridicat. Colega asta a mea e ruda cu directorul tau si mi-a spus ca are lista cu cei

pe care vrea sa-i avanseze pe cei pe care ii va da in somaj. Dar si pe tine nu te intereseaza asta.

- Si ti-a dat lista? sari el din pat.

- Nu ma intereseaza, raspunse ea rece,inchizand usa cu acelasi tronc.

El, dupa ea in bucatarie.

- Si zici ca ai putea s-o obtii? o asalta el.

- Te rog sa ma lasi in pace.Sunt foarte obosita si nu mai pot discuta cu nimeni la secunda asta. De fapt, mi se pare ca ai spus

ca si tu esti obosit si ca n-ai nevoie de povestea nimanui. Chiar asa, ma duc sa ma culc si eu putin, ca sa ma refac.

- Poate vrei sa te ajut cu ceva, zise el, sperand ca ea sa revina la povestea care la inceput l-a plictisit, dar acum il interesa la culme.

Ochii lui se pierdura in gol pentru cateva secunde si apoi se auzi un zgomot, ca atunci cand lovesti cu paleta de tantari pe

perete.Ea se napusti in bucatarie, gandindu-se ca el a spart ceva si ca era o ocazie de a-l face de doua parale

- Ce-ai facut? Ce s-a intamplat? il interoga ea.

- Nimic. Absolut nimic, zise el resemnat.

Bineinteles ca nu l-a crezut. Cu spiritul ei de observatie,a descoperit in cele din urma misterul: un obraz al minunatului ei

sot era rosu, iar celalalt, normal.

Iesi satisfacuta pentru judecata corecta a sotului ei. Ce se

intamplase?

Nimic. Absolut nimic. Doar ca el si-a tras cu pofta o palma peste obraz, de i-a sarit somnul in Marea Neagra, inecandu-se.

- Asa-mi trebuie! isi mai trase el o critica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu